سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کاهش پینگ بازی ها

نظر

از فورتنایت گرفته تا Over Watch، بازی های آنلاین امروزه به شدت محبوب شده اند. از طرفی فروش کنسول های بازی که به اینترنت متصل می شوند و بازی روی تلفن های هوشمند  در حال رشد دیوانه وار است.

در واقع اکنون بهترین زمان برای تبدیل شدن به یک گیمر آنلاین است. ولی به شرط این که ارتباط اینترنتی شما اجازه بازی به صورت آنلاین را بدهد.اما در مورد بازی های آنلاین مسئله مهم تر از سرعت اینترنت وجود دارد و آن پینگ است.

به طور خلاصه پینگ مقدار زمان لازم برای دریافت اطلاعات از یک سرور روی اینترنت بر روی دیوایس شماست. و اگر این اطلاعات به عنوان مثال چند فریم حیاتی از حرکت رقیب شما در پابجی که به سمت شما تیراندازی می کند باشد متوجه خواهید شد که پینگ در بازی های آنلاین چقدر مهم و حیاتی است. اما برای کاهش پینگ بازی چه کار میتوان کرد.  ما در این مقاله راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا حد امکان پینگ و تأخیر بازی ها را کاهش و پیروز و دست پر از میدان مسابقه خارج شوید.

 

 

به مودم نزدیک تر شوید

اگر از وای فای برای ارتباط بین دیوایس گیمینگ و مودم استفاده می کنید، کاهش فاصله فیزیکی باعث افزایش قدرت سیگنال و در نتیجه کاهش تاخیر و پینگ خواهد شد. البته شاید این موضوع به طور کلی مشکل پینگ بازی ها رفع کنید ولی یکی از عوامل موثر در کاهش پینگ بازی است. موانعی مانند درها و دیوارها باعث کاهش قدرت سیگنال وای فای و در نتیجه افزایش پینگ بازی خواهد شد.

 

بستن تمام برنامه های در حال اجرا 

اجرا شدن برنامه هایی که از پهنای باند شما استفاده می کنند مانند مرورگر، تماشای ویدیوهای یوتیوب و نتفلیکس، دانلود و تورنت به شدت روی تاخیر و پینگ شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر در حال دانلود در پس زمینه هستی حتماً هنگام انجام بازی آن را غیر فعال کنید.

 

کاهش تعداد دستگاه های متصل به وای فای 

مودم های اجازه می‌دهند که در آن واحد چندین دیوایس به آن متصل شود. هر کسی که به مودم متصل می شود در حال مصرف پهنای باند بوده و منجر به افزایش پینگ و تحقیق خواهد شد.بنابراین بهتر است که در هنگام بازی ارتباط دستگاه های غیر ضروری را با مودم قطع کنید.

 

به سرور های نزدیک تر وصل شوید 

تمام بازی های آنلاین دارای سرور های متعددی در سراسر جهان هستند. هر چقدر فاصله بین سرور و شما کمتر باشد به همان میزان پینگ نیز کمتر خواهد بود. بازی سروری که در کشور خودتان و یا نزدیکترین کشور به شما قرار دارد پینگ شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. بسیاری از بازی های آنلاین لیستی از سرورها و مکان آنها را نمایش می دهند که می توانید نزدیک ترین سرور به خود را انتخاب کنید. همچنین بعضی از این بازی ها پینگ شما را در کنار نام سرور نمایش میدهند.

 

VPN را غیرفعال کنید

در هنگام استفاده از VPN، شما به سروری در یک کشور دیگر متصل می شوید و در واقع تمام ترافیک اینترنت شما از آن سرور عبور خواهد کرد. اگر فاصله سرور VPN و سرور بازی زیاد باشد این مسئله باعث افزایش پینگ بازی خواهد شد. بنابراین بهتر است در هنگام بازی VPN را غیر فعال کنید. البته اگر آن بازی در کشور شما فیلتر باشد و یا سازنده اصلا آن را برای منطقه شما ارائه ندهد مجبور به استفاده از VPN خواهید بود. در این شرایط بهتر است سرور VPN را طوری انتخاب کنید که به لحاظ فیزیکی به سرور بازی نزدیک تر باشد. مثلاً اگر سرور بازی در کشور آلمان است، VPN را هم از کشور آلمان انتخاب کنید.

 

از طریق کابل شبکه به مودم متصل شوید

در هنگام استفاده از کابل شبکه به جای وای فای تا حدودی کاهش خواهد یافت. اگر تمام موارد بالا را انجام دادید ولی همچنان پینگ شما پایین است شاید استفاده از کابل شبکه بتواند تا حدی جوابگو باشد ولی انتظار معجزه نداشته باشید.

 

مودم را ریستارت کنید 

اگر مودم شما به مدت طولانی روشن بوده است با ریستارت کردن آن باعث  بهبود عملکرد و تا حدودی کاهش پینگ خواهید شد. انجام این کار ارتباط آداپتور برق را با مودم قطع کنید و حدود 30 ثانیه صبر کنید و مجدد مودم را روشن کنید. 

 

با پشتیبانی ISP خود تماس بگیرید 

قبل از اقدام برای تعویض مودم، حتماً با پشتیبانی خود تماس بگیرید و آنها را در جریان افزایش پینگ خط خود قرار دهید. وجود مشکلی در خط اینترنت شما باعث افزایش پیدا می شود و با رفع این مشکل از طرف ISP مشکل شما نیز حل شود.

 

یک مودم جدید بخرید 

 

 

مسلماً این روش هزینه‌بر است. ولی توجه داشته باشید که یکی از متهمان اصلی پینگ بالای بازی ها مودم شماست. به خصوص اگر که مودم شما قدیمی باشد اکنون زمان آن رسیده است که آن را با یک مودم جدیدتر تعویض کنید. مودم های جدیدتر دارای سرعت ارتباط و پایداری بالاتری هستند. البته مودم هایی در بازار وجود دارند که مخصوص گیم هستند و پینگ بسیار پایین تری را ارائه می دهند. اگر با بازی های آنلاین بخشی از زندگی روزمره شماست، می توانید با خرید یکی از این مودم ها پیروز میدان رقابت شوید.

 

ارتقاء اشتراک اینترنت 

اگر اشتراک اینترنت شما سرعت آپلود و دانلود پایین دارد وقت آن رسیده است که به طرح بالاتری ارتقا دهید و یا به طور کلی به یک ISP دیگر مهاجرت کنید.