سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش دور زدن تحریم بازی های پلی استیشن 4

نظر


تحریم شدن توسط بازی ساز ها دیگه برای گیمیرهای ایرانی عادی شده و روز به روز به تعداد بازی هایی که کاربران ایرانی از بازی کردن آنها محروم میشن اضافه میشه. البته گیمر های پی سی با ابزارهای زیادی که به آنها دسترسی دارند مشکل خیلی زیادی برای دور زدن تحریم‌ها ندارن فقط ممکنه کمی پینگ شون بالاتر بره.

اما برای گیمر های کنسول مسئله به این سادگی ها نیست و مشکل تحریم ها کنسول باز ها رو خیلی اذیت میکنه. مثلاً تا مدتها کسی نمی تونست Apex Legends رو درست و حسابی بازی کنه و The Division 2هنوز هم در حالت عادی دسترسی بهش غیر ممکنه.

 از اونجا که نمیشه مثل پی سی روی کنسول ها از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کرد، کار سخت هم شده هنوز خیلی از گیمرها نمیدونن با بازی هایی که این همه پول بابتش دادن چیکار کنن. اما نگران نباشید تو این مقاله میخوایم به شما نشون بدیم که چطور با ابزارهای خیلی ساده تحریم های بازی های پلی استیشن 4 رو دور بزنید .

تغییر آی پی در پلی استیشن 4

یکی از روش ها برای تغییر آی پی در پلی استیشن 4، استفاده از پروکسی هستش که دردسر های خاص خودش رو داره. ولی ما در اینجا می خوایم از روشی استفاده کنیم که هم راحت و بدون دردسر باشه و هم کم هزینه و ارزون. این روش نیاز به ابزارهای پیچیده و خاصی نداره و شما باید این سه مورد رو داشته باشید.


  1. لپ تاپ یا PC

  2. کابل اترنت

  3. نرم افزار تغییر آی پی یا همون VPN





برای شروع، لپ تاپ یا PC رو روشن کنید و اجازه بدید تا ویندوز بالا بیاد. بعدش باید نرم افزار تغییر آی پی یا همون VPN رو اجرا کنید به سرور مورد کشور دلخواه وصل بشید. برای خرید وی پی ان از یه سرویس قابل اطمینان که سرعت خوبی داشته باشه و هی زود به زود قطع نشه استفاده کنید. 



بعد از این که نرم افزار به سرور انتخاب شده وصل شد، برید به قسمت جستجوی ویندوز و Network Connections  رو وارد کنید و اینتر بزنید با این کار پنجره Network Connections باز میشه و میتونید کانکشن های مختلف رو توش ببینید. 

کاری که باید بکنید اینه که از بین این کانکشن ها کانکشن نرم افزار تغییر آی پی یا همون وی پی ان رو پیدا کنید. مثلا اگه با سیسکو وصل شدید اسم کانکشن Cisco داره و برای Kerio هم همینطور.

حالا روی کانکشن راست کلیک کنید و گزینه Properties رو انتخاب کنید. تو پنجره ای که باز میشه از قسمت بالا تب Sharing  رو انتخاب کنید. حالا باید تیک گزینه اول را فعال کنید و از قسمت منوی کشویی گزینه Ethernet رو انتخاب کنید و بعدش روی OK کلیک کنید.



 به همین سادگی حالا شما میتونید اینترنتی که روی پی سی یا لپ تاپ دارید (که البته الان آی پیش تغییر کرده) رو به یک دیوایس دیگه از طریق کابل اترنت منتقل کنید  که تو اینجا این دیوایس همون پلی استیشن 4 هستش. 

 حالا کاری که باید انجام بدید اینه که یه سره کابل اترنت رو به لپ تاپ یا پی سی و سر دیگه رو به پلی استیشن 4 وصل کنید. دیگه از اینجا راحت کاری با لپ تاپ یا پی سی نداریم و باید بریم سراغ پلی استیشن 4.

تو داشبورد اصلی پلی استیشن دنبال گزینه Settings بگردید و واردش بشید. وارد قسمت Network بشید و روی Setup Internet Connection ضربدر بزنید تا واردش بشید. حالا گزینه Use a Lan Cable رو انتخاب کنید و تو صفحه بعدی با ضربدر گزینه Easy رو انتخاب کنید تا خود پلی استیشن مابقی کارها رو به صورت خودکار انجام بده.


 

با انجام مراحل بالا، پلی استیشن 4 اینترنتش رو به جای مودم از لپ تاپ یا PC آی پیش تغییر کرده میگیره. این یعنی آی پی پلی استیشن هم تغییر میکنه و دیگه هیچ سروری نمیتونه تشخیص بده شما توی ایران هستید. حالا دیگه میتونید بدون هیچ محدودیتی بازی کنید.