سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل و ترفند هایی برای افزایش ش

نظر

 با به بازار آمدن نسل جدید گوشی های موبایل ظرفیت باتری های آنها نیز روز به روز در حال افزایش است.  ولی همچنان مدت زمان ذخیره شارژ باتری موبایل نگرانی اصلی کاربران است. اگر شارژ باتری گوشی شما به سرعت خالی میشود و مجبور هستید روزانه چندین بار باتری گوشی خود را شارژ کنید در این مقاله ترفندهایی به شما آموزش داده می شود تا دلایل خالی شدن شارژ 

گوشی را پیدا کنید. همچنین راهکارهایی جهت افزایش شارژ گوشی ارائه خواهد شد.


دلایل خالی شدن سریع شارژ گوشی


1. صفحه نمایش


بزرگترین مصرف کننده شارژ باتری گوشی های هوشمند صفحه نمایش آنها می باشد.  صفحه نمایش های گوشی های جدید بزرگتر روشنتر و دارای  رزولوشن و رنگ های بیشتری هستند.  همه اینها به بهتر شدن تجربه کاربری مصرف کنندگان کمک می کند اما از طرفی صفحه نمایش های بزرگتر همچنان تشنه مصرف انرژی هستند.

  با ورود به قسمت مصرف باتری گوشی اندرویدی خود،  مشاهده خواهید کرد که صفحه نمایش در رتبه اول مصرف باتری گوشی شما قرار دارد.  با رعایت این نکات می توانید مصرف شارژ توسط صفحه نمایش را کاهش دهید.

  •  با کاهش نور صفحه نمایش می توانید  طول مدت زمان شارژ گوشی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

  • اگر گوشی شما دارای سنسور تنظیم نور اتوماتیک صفحه است حتماً از آن استفاده کنید.  با استفاده از این ویژگی  در مکان های تاریک نور صفحه کاهش پیدا میکند و در مکان هایی که نور زیاد است نور صفحه افزایش پیدا میکند تا صفحه نمایش خوانا باشد.

  • بعضی از گوشی های جدید دارای ریفرش ریت  بالاتری هستند.  اما شما میتوانید در قسمت  تنظیمات ریفرش ریت را کاهش دهید.  این موضوع باعث افزایش شارژ گوشی خواهد شد.

  •  با کاهش مدت زمان روشن ماندن گوشی اتوماتیک صفحه به 10 ثانیه مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش کاهش دهید.

  •  اگر گوشی شما دارای والپیپر های زنده می باشد با غیرفعال کردن آن می توانید به میزان توجه شارژ گوشی به افزایش دهید.

  •  اگر گوشی شما اجازه می دهد  رابط کاربری را تیره کنید حتماً از آن استفاده کنید زیرا به میزان قابل توجهی مصرف باتری را کاهش میدهد. 


 ضعیف بودن سیگنال آنتن


مناطقی با پوشش ضعیف آنتن دهی قاتل شارژ گوشی های موبایل است.  گوشی شما  دائماً در حال ارتباط  با دکلهای ارتباطی نزدیک خود است.  فاصله دکل ارتباطی تا گوشی شما زیاد باشد،  گوشی تلاش بیشتری برای دریافت سیگنال خواهد کرد که این موضوع باعث افزایش مصرف باتری خواهد شد. با به کار بستن این راهکارها می توانید در زمانی که سیگنال ضعیف است شارژ گوشی خود را حفظ کنید.


  • استفاده از ارائه دهنده های خدمات تلفن همراه دیگر می تواند تا حدودی راهگشا باشد.  البته این مسئله نیازمند این است که شما سیم کارتی از اپراتوردیگر داشته باشید. به عنوان مثال در زمانی که ایرانسل سیگنال ضعیفی دارد می توانید از شبکه همراه اول استفاده کنید.  با توجه به اینکه اکثر گوشی ها قابلیت نصب 2 سیم کارت را دارند،  این روش برای اکثر کاربران قابل استفاده خواهد بود.

  • اگر منتظر تماس مهمی نیستید و شارژ گوشی شما اولویت اصلی است،  می توانید با فعال کردن حالت هواپیما  ارتباطات را غیر فعال کنید.

  • اگر دردر محلی زندگی  یا کار می کنید  که سیگنال آن منطقه دائماً ضعیف است،  می توانید از دستگاه های تقویت کننده سیگنال استفاده کنید.



برنامه ها و سرویس های پس زمینه


اگر باتری گوشی شما به سرعت خالی میشود،   حتما اپلیکیشن های خود را بررسی کنید.  بعضی از اپلیکیشن ها باعث مصرف بالای منابع گوشی  و در نتیجه خالی شدن سریع شارژ  می شوند.  اپلیکیشنهای نمایش و پخش ویدیو مثل یوتیوب و نتفلیکس کس جز این موارد هستند.  اگر میزان شارژ گوشی شما در اولویت باشد به هیچ عنوان نباید روی گوشی خود بازی اجرا کنید.  چرا که بالاترین مصرف شارژ گوشی در بین اپلیکیشن ها متعلق به بازی ها می باشد.

 بعضی از اپلیکیشن ها بدون اینکه آنها را اجرا کنید نیز شارژ گوشی شما را مصرف می کند. یکیشن‌های پیام‌رسان  و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام جز این اپلیکیشن ها هستند.  چرا که این اپلیکیشن ها دائماً در حال به روز رسانی و آگاه کردن شما از پیغام های جدید هستند.  این به این معنی است که اپلیکیشن دائماً در پس زمینه گوشی در حال اجرا شدن است. البته این که ما دارم من در حال استفاده از این اپلیکیشن ها هستیم نیز یکی از دلایل اتمام سریع شارژ باتری است.


  • تعداد اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی خود را محدود کنید.  اگر توجه کرده باشید شما در اکثر مواقع فقط از 20 درصد اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی هوشمند خود استفاده می کنید.  سایر اپلیکیشن ها بدون آنکه استفاده از آن ها کنید در حال مصرف منابع گوشی و خالی کردن شارژ موبایل شما می باشند.

  • اگر متوجه شدید که اپلیکیشن ای در حال استفاده بیش از حد از منابع سخت افزاری گوشی می توانید با رفتن به مسیر زیر فعالیت در پس زمینه آن اپلیکیشن را غیر فعال کنید.  البته توجه داشته باشید که ممکن است در مواردی که اپلیکیشن در حال اجرا نیست نوتیفیکیشن های مربوط به آن را دریافت نکنید.

Settings > Apps & notifications > Select the app > Advanced > Battery > Background restriction > Restrict


  • با رفتن به مسیر زیر و بستن اپلیکیشن ها و اجرای مجدد آنها میتوانید مصرف باتری را کاهش دهید.  همیشه به یاد داشته باشید که اپلیکیشن‌های بازشده را که در پس زمینه در حال اجرا هستند ببندید.

Settings > Apps & notifications > Select the app > Force stop 

سایر دلایل خالی شدن سریع شارژ گوشی


  • جی پی اس وای فای و بلوتوث مقدار زیادی از شارژ گوشی شما را به خود اختصاص می‌دهند.  در صورتی که از اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی استفاده نمیکنید حتماً چی پی اس گوشی رو خاموش کنید.  یا اگر وسیله ای مانند هدفون از طریق بلوتوث به گوشی شما وصل نیست می توانید بلوتوث را غیرفعال کنید. یا اگر خارج از منزل هستید و به وای فای دسترسی ندارید حتماً وای فای را خاموش کنید.

  • فیلمبرداری و گرفتن عکس به تعداد زیاد می تواند قاتل شارژ گوشی شما باشد چرا که دوربین گوشی انرژی بسیار زیادی مصرف میکند.

  • دمای هوا تاثیر شگرفی در شارژ باتری گوشی دارد.  در دماهای پایین میزان شارژ باتری گوشی کاهش قابل توجهی خواهد یافت. 

  • به روز رسانی نرم افزارها و سیستم عامل گوشی خود می توانند با از بین بردن باگ ها و نقاط ضعف نرم افزاری عمر باتری و میزان شارژ گوشی شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد پس همیشه سعی کنید نرم افزارها و سیستم عامل خود را به روز نگه دارید.

  • باتری های لیتیوم یون استفاده شده در گوشی های موبایل دارای عمر مشخصی هستند.  و پس از چندین سال استفاده به میزان قابل توجهی از ظرفیت خود را از دست می دهند.  پس اگر گوشی شما قدیمی است شاید زمان آن رسیده که باتری آن را تعویض کنید.

  •  اگر شارژ گوشی شما به سرعت خالی میشود می توانید با تهیه کردن یک پاور بانک،  در مواردی که به شارژر دسترسی ندارید گوشی خود را شارژ کنید.  انواع پاور بانکها  با ظرفیت های مختلف در بازار موجود است که با یک بار شارژ به شما اجازه می دهند چندین بار گوشی خود را شارژ کنید.